Medierea in domeniul Protectiei Consumatorului

Medierea in domeniul Protectiei Consumatorului

Ce se poate media?

– conflictele, litigiile in care consumatorul invoca existenta unui prejudiciu ca urmare a achizitionarii unui produs sau a unui serviciu defectuos

– nerespectarea clauzelor contractuale ori garantiilor acordate

– existenta unor clauze abuzive cuprinse in contractele incheiate intre consumatori si operatorii economici

– incalcarea altor drepturi prevazute in legislatia nationala sau a Uniunii Europene in domeniul protectiei consumatorilor

Avantaje:

  1. PENTRU CONSUMATOR – remedierea situatiei si recuperarea daunelor intr-un timp mult mai scurt, cu costuri mult mai mici fata de un proces in instanta de judecata.
  2. PENTRU AGENTUL ECONOMIC – confidentialitatea impusa de procedura medierii duce la evitarea daunelor de imagine care pot afecta financiar comerciantii. Medierea da posibilitatea  negocierii daunelor materiale. Un proces in instanta poate impune cheltuieli mult mai mari cu expertize si alte taxe.

Cand poate avea loc medierea in domeniul Protectiei Consumatorului?
– inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata
– oricand dupa inceperea unui proces in fata instantelor de judecata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Translate »